ORJİNAL ANNEANNE KANAVEÇESİ AŞKI ADINA !


            (   Kanaviçe aşıkları ekran başına işte size orjinal bir kanaviçe.   )                            Bu öyle böyle işleme değil,tam bir iğne ile kuyu kazıma işi,bence bir kadının sabrının ,yaratıcılığının,zarifliğinin sanat eseri.Erkeklere haksızlık etmeyelim isterdim ancak (Seyfi DURSUNOĞLU )Huysuz Virjin lakaplı sanatçı,dışında nakış işleyen bir erkekde ben görmedim.Keşke nakış yapmayan erkekler mesela işe alınmasaydı,eminim dünya daha güzel olurdu.                                                                                                         Savaşlardan sonra yıkılan evlerin içinden fırlamış o güzelim dantel perde ve örtülerin ağlayan haline bakıp canının nasıl acıdığını daha iyi anlardı.    Ah kadınlar size ne deyim...Siz yokmusunuz siz.!Birbirinizden nakış örneklerini saklamaktan çocuklarınıza özellikle oğullarınıza nakış işlemesini öğretmediniz.İşleme yaparken elinize iğne batınca anladınız,ama ne yazık çok geç  kaldınız.                             Dedimya öyle böyle değil bu kanavice en ucuz beze   işlenebilmesi için üzerine kareli seyrek dokunmuş,annem eskiden ütü bezi derdi onun gibi birşey o teyellenir,onun üzerine ,karelerin artı gelen bölümlerine çarpılar şeklinde işlenir,işleme bitincede bu ince dokulu üsteki kumaş tek tek iplikler çekilerek çıkartlır işlenen kanaviçeye zarar vermeden o üsteki ince kareli kumaştan temizlenir .Bir şey anladıysanız ne alâ !Ama böyle gerçekten çok zor bir iş bu işin mantığı şu galiba düz dokusu olan patiska kumaşa daha rahat işlensin diye bu arada patiska kumaş ne derseniz bu güzelim işlemeleri işledikleri en ucuz bez parcası,bakın şimdi bunada içerlendim o kadar emek için verilen değere bak aynen ülkemizde kadına verilen değerler zincirinin bir parçası sanki .....
Bu kanaviçenin 60-70 yıllık olduğunu tahmin ediyorum.Patiska yorganlar-yastıklar eskimiş ama el emekleri hala canlı canlı burdalar.Çerçevelenmiş olması gereken baş köşede yerlerini almışlar.Belki ilerde çerçeveyi beyaza boyamalıyım.Ne dersiniz ?

                       ka

Yorumlar

  1. Düz bezin üstüne işlemek için eskiden kullanılan ( kaneve )adı verilen özel dokunmuş kumaşmış. Öğrendim.

    YanıtlaSil
  2. Merih hanımcığım,aynı örnek aynı tarzda yarım kalmış olarak var bizde.Annem başlamış,kardeşim devam etti ama yatak takımı kullanmadığımız için acaba bundan ne yapsak diye bekliyor kenarda.Dediğiniz gibi 60-70 yıllık var.Şimdi sizde görünce aklıma geldi hemen kardeşime söyleyeceğim,koltuklara yastık ve pano yapalım diye.Ay dökün sandıkları,daha neler vardır sizde.Ben de bayıldım da ayılamıyorum şimdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili sevda hanım geldim gördüm,bu pazar göz ziyafetim sizinle geçti,daha işlemelere oturamadım,Allah'tan yemek yaptım.Ellnizdekileri değerlendirin ben salonumda onları çok severek kullanıyorum.

      Sil
  3. Ben kanaviçe işlemeyi çok seven çok da yapmış biri olarak yazdığınız yazının her cümlesine sonuna kadar katılıyorum ....Kadın da bir nakıştır işlemesini değerini bilene ama ne yazık ki değerden öte dünyanın tüm sıkıntıları eziyeti kadınların üzerinde :( böyle olduğu halde tüm kötülükleri unutup elişleriyle mutlu olan sıkıntılarını nakışlarla avutan kendini çocuklarına adayan çilelere boyun eğmeyen dimdik ayakta duran hemcinslerime selam olsun hepsini yürekten kutluyorum .
    Tablodaki örnek süperr işleyenin ellerine gözlerine sağlık ve çerçevesini kesinlikle boyamayın derim .Aklıma şimdi geldi benim pinterestte konu panolarımda kanaviçe desenleri ile ilgili bir çok paylaşımımım var görmek isterseniz blog sayfamda sitenin adı var. Sizi saygı ve sevgiyle kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel hanım,ne güzel aynı duyguları paylaşmak.Sizi kutluyorum.Paylaşımlarınız çok içten,ben karar verdim her pazar bir arkadaşın blogunda olacağım ki söyle rahat rahat gezeyim,bu pazar Sevda Şahin hanımefendideydim,laf aramızda herşey çook güzeldi.Pastasıda çok güzeldi diyeteidim yiyemedim.Haftaya sizdeyim,Diyet falan da değilim.Hafta içi azıcık yinede gelirim.Sevgiler.

      Sil
  4. 60 - 70 yıllık ve süper harika bir şey! Çok güzel, bayıldım. Nasıl bir göz nuru, el emeği var bunda...yalnız çerçeveyi beyaza boyarsanız, fon zaten beyaz, beyaz beyazda kaybolur. Bence hiç dokunmayın ya da koyu bir renge boyayın derim. (naçizane söyledim ukalalık olarak görmeyin:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.haklısınız boyama konusunda acele etmemek lazım tavsiyeleriniz için sağolun.Rica ederim fikir almayı severim.

      Sil
  5. 60 - 70 yıllık gerçekten harika bence de çerçeveyi beyaza boyayın çok daha şık gözükecektir :)

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim.Fikirlerinizi değerlendireceğim.İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  7. Örnekleri çalarlar diye gizli işlemek! Böyle birşey vardı değil mi:)) Rengarenk çiçek islemeleri çok hoşuma gitti. Sanki bende de var bu modelden bohcalara bakmam lazim:)
    B
    ende paylasabilirim:)

    YanıtlaSil
  8. Öyle çocukluğumda işitmiştim aklımda kalmış garip bir durum.Zülal han.varsa mutlaka değerlendirin ben çok önemsiyorum emeğe kutsal bir anlam verdiğimden herhalde.

    YanıtlaSil
  9. Mükemmel!!! Ne kıymetli bir parça. Ne kadar emek verilerek yapılmış. Ben çok seviyorum kanaviçeyi. Anlattığınız şekilde de işliyorum:)))
    Bence çerçeveyi beyaza boyayıp mum eskitme yapın, daha otantik olur diye düşündüm, naçizane..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Billur'cum teşekkür ederim.Sende,benim kızlarım gibi işlemeyi seviyorsuniiTerapi gibidir işleme aynı zaman da bir sanat seninde eline sağlık.bebişinle eşinle annenle sağlıklı güzel günlerde paylaşımlar dileğiyle.

      Sil
    2. Ayrıca çercevesi için fikrinizi düşüneceğim hoşuma gitti.

      Sil
  10. Bendede rahmetli kayınvalidemin annesinin işlediği kanaviçe örtüler var. Validem 4 sene önce 86 yaşinda öldü. Annesi işlediğine göre düşünün kaç yıllık olduklarını. Geçen yaz eşim mutfağıma bir terek yaptı. Bende validemin örtülerini bu terekte değerlendirdim. Tabi eşim pek bi memnun kaldı. Benimde mutfağımda nostalji köşem oldu. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda hanım dedimya buluyoruz birbirimizi çok seviniyorum benim gibi düşünen sizleri tanıdığım için,validenize Allah rahmet eylesin.Çok değerliler onlar benim hazinem gibi ne güzel sizde değerlendirmişsiniz.Terek çook gerilere anneannemin mutfağına götürdü beni yıllardır duymamıştım.annemde terek der bazen güleriz geçmişe,bende düşünebilirim iyi fikir severim öyle köşeleri,benim sandığım sandık üstü örtülerim hep vardır.Çalıştığım dönemde pek kullanmadım ama şimdi hoşuma gidiyor.Otantik beim yaptığım doğaçlama olanları sehpalarıma,masama örterim.

      Sil
  11. çok güzel görünüyor.. sandıklardan ne cevherler çıkar kim bilir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder