Zümrüd-ü Anka !

S   İ   M   U   R   G  : ( Anka Kuşu )


Efsane bu ya;
Kendi küllerinden yeniden hayat bulan Anka kuşu.

Bilgi ağacında yaşayan,bilge Zümrüd-ü Ankanın ;
Diğer adı SİMURG gözyaşları her derde deva,
Tüylerinin,her biri bir kötülüğe,karşı siper...imiş...!
Yaşlanınca kaf dağın en tepesinde,kuru otlarla yuvasını yapar,içinide özel bir sıvı ile sıvar,ölümü beklermiş.
Güneş ışınlarının etkisiyle yanan yuvada,kendiside kül olur.
Küllerin içinde bir yumurtasını bırakırmış,
O küller arasından tekrar canlanan yavru,
Anka Kuşunun soyunu sürdürürmüş...

              D İ R İ L İ Ş  >>>>>Gerçekleşirmiş.




Anka Kuşuna ulaşmak !

Yedi derin vadiyi aşıp,Kaf Dağına ulaşmak !
Allah'ın Dağı,
İşte ne yapacaksak sanki...


Kaf Dağı herkese göre değişir.
Peki sen ne hissedersin ?
 Kaf Dağına çıkarsan ? Ya da çıkmak istermisin ? Yoksa Kaf Dağındamısın  zaten...


Kaf dağı adından etkilenip mi çıkmak istersin?
Kaf Dağına çıkma fikri mi heyacanlandırır seni.
Kaf Dağına çıkarken eğlenirim mi dersin ?
Kaf Dağına çıkarken,yanındakiler kim olsun istersin ?
Kaf Dağının tepesin de mi ? Arkasında mı ? Önünde mi ? Neresin desin ?
Kaf Dağı olsun da farketmez-herkesler çıkıyor ben de çıkayım mı dersin ?
Kaf Dağına tek başıma da olsa çıkarım, orada yaşarım mı dersin ?

Yedi derin vadiyi aşmak lazımmış ulaşmak için,
 Hiiiiiiç uğraşamam mı dersin ?



Kaf Dağın da,yaşayan;
Anka Kuşu kuşların sultanı,bilgili,dünyadaki tüm kuşların renginden,güzelliğinden
bir işaret taşırmış.
Uzun yıllar içinde Anka Kuşunu gören duyan olmadığından,Anka Kuşunun olmadığı
söylentisi yayılmış.
Bir kuş sürüsü uzak diyarlardan gelirken,Zümrüd-ü Anka'ya ait bir tüy bulmuşlar.
Zümrüd-ü Anka'nın yaşadığını duyan kuşlar çok sevinmişler,
Onun bilgeliğinden-güzelliğinden yararlanmak için,bütün kuşlar gökyüzüne en yükseğe,en yükseğe hızla uçmaya başlamışlar.




Anka Kuşuna ulaşmak,Kaf dağına çıkmak çok zormuş.

YEDİ DERİN VADİYİ AŞMAK GEREKİR. Miş...

---- İstek
---- Aşk
---- Marifet
---- Hayret
---- Tevhid
---- Yokluk Vadileri,

Hep birlikte yola çıkan kuşlar zaman geçtikçe bu vadileri geçerken çok zorlanmışlar.

-Bülbül demiş ben gülümü, özledim.


-Papağan demiş tüylerim dökülür ,


- Kartal demiş ben gökyüzünü özledim.


-Baykuş demiş ben yıkıntılarımı özledim.


-Balıkçıl kuş demiş ben bataklığımı özledim.

Diye diye azalmışlar-uçmaktan yorulmuşlar.

 30 kuş ; kalmış geriye,
Yorgun ama gururlu,sevinç neşe içinde Kaf Dağına Ulaşmışlar....
Bakmışlar :
Anka Kuşu falan yok  yuvanın her tarafı ayna kaplı,gördükleri sadece kendileri.


Böylelikle,
Bu zor vadileri geçtiklerinde gösterdikleri sabır ve emek,sayesinde
 aradıkları Anka Kuşunun kendileri olduğunu ;


Nefsini korumayı;
Aşkın sarhoşluğunda kaybolmamayı,
Cehaletle savaşmayı,
İnançsızlıkla baş etmeyi,
Yalnız kalmamak,yol arkadaşı mutlaka edinmeyi,
Dedikodu yapmamayı,
Ben,ben,ben, diye inlemeden,
Özbenliğine kavuşabilmiş,kuşlar olabilmeyi.




Başarmış olan,bu otuz kuş : ( Simurg ) Farsça sözcük sırrı..
Si : 30
Murg : Kuş

(Anka Kuşu) :Otuz Kuş demek o otuz kuş anlamış ki hepsi Simurg.
                      ( Zümrüd-ü Anka )  içimizdeymiş,meğerse  ?

     




Yorumlar

  1. Küllerinden doğup nice mucizeler gerçekleştirebilen sihirli varlıklar olduğumuzu unutmamak gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle kadınlar sanırım daha başarılı,sihir ve yaratıcılıkta.
      Erkekleri doğurduğumuzdan pozitif ayrımcılık yapayım dedim !

      Sil
  2. Küllerinden doğup her zorluğu sabırla aşan insanlar içinde geçerlimi bu acaba:) Birde kartalı duymuştum yalanınca bir köşeye çekilip önce taşa vura vura gagasını parçalarmış sonra pençelerini sonrada kendi tüylerini yolarmış yedi sekiz ay işkenceden sonra 30 yıl gençleşirmiş:) birde ajda pekkana kızıyorlar estetik yaptırıyor diye:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haticegülü güldürdük ne güzel sen hep gül Haticegülü.
      Ajda'nın Anka kuşu benzetmen bence de yerin de olmuş gerçekten.

      Sil
    2. Sevgili Kuğu; sabır gösterip emek veren her kimse muhakak başarıyı yaşamıştır kendi çapında.
      Kartal ile igil bilgi gerçekten çok ilginç hayvanları anlamak ömre bedel,insanlarında örnek alması gerek.

      Sil
    3. Ben kartallarla ilgili bu belgeseli izledim ay ne üzüldüm ama onların doğası da bu bel ki bizde böyle ders veriyorlar.

      Sil
    4. Dersi her zaman veriyorlarda anlayan biz.
      Anlamayan o garip cahil zzuhalalara nasıl anlatacağız ?
      Onu düşünüyor kafa yoruyorum hep..!

      Sil
  3. Bizim militan karga bir şey dememiş mi acaba? :))

    Zümrü-dü Anka bizler için müthiş bir motivasyon..
    Düştüğü yerden kalkıp sil baştan başlamak, küllerinden doğmak...
    Ne varsa kuşların dünyasında var...
    Emeğinize sağlık Merih Hanım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zeugma demez olurmu ?
      -Çevre temizliği-ceviz kırıcılığını kim yapacak gitmem gerek demiş.
      Düştüğü yerden kalkmak ne müthiş bir diriliştir-saygı ile eğilmek gerek.
      Kuşlar evet özğür olmalarından olsa,her konuda başarılı ve mutlular.
      Teşekkür ederim.Özlemişim sizleri.

      Sil
  4. Oyyy görsellerle nasıl da şahane bir yazı süslemiş arkadaşım.
    mükemmel bir hikaye,küllerimizden doğmak belki de defalarca hele de ülkemizde. eline yüreğine sağlık.
    Kuğumun yorumu bana kocaman bir kahkaha attırdı öpüyorum ilinizi de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya haklısın;Güzel ülkem ne çok gördü geçirdi,küllerin tozundan bile dirildi durdu ne çok gayret gösterdi bedel ödedi değil mi ?
      Kıymet bilmeyenler utansın ne deyim.

      Bende çok güldüm Kuguya.Allah'ım herkesi güldürsün.

      Sil
  5. Kaf dağına ulaşmak için sanırım ilk kibri bırakmalıyız , zira kibri kaf dağını geçmişler çok .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız ne kibir ama derler ya "Burnu kaf dağında "
      Onlar için yapacak bir şey yok yazık demekten başka,onlardaki kül değil "KOR "
      bence hiç sönmeyen,ateş alev alev yanacaklar yanık acısıda ne kötüdür.

      Sil
  6. İnsan olmanın özünü nasıl da güzel anlatmışsın Merihciğim,bilgeliğe ermenin sırlarını vermişsin,yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Sevda ;Bilgeliğin sırrı ne gezer bende,iltifat etmişsin arkadaşım,ben de duyduklarımı allayıp-pullayıp sizlere aktardım o kadar.
      O sırrı bir gün öğreniriz elbet hep beraber.
      Üstelik sizlerden öğrenecek ne çok şey var kimbilir ?
      Senin de yüreğine sağlık.

      Sil
  7. Çok çağrışımlar yaptı. Birisi de adında ANKA geçen bir öyküm!

    YanıtlaSil
  8. vay yahuuuu :) bizi güzel günlere taşısın bu kuşlar o zaman :)

    YanıtlaSil
  9. Süpersin! Ne şahane bir yazı bu böyle arkadaşım? Eline, koluna sağlık. Hem ilgiyle, güzel bir efsaneyi masal tadında okudum, aradaki fotolar da çok yakışmış. Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım beğendiğine sevindim.
      Fotolar netten hazırlayanların emeğine sağlık,görsellerden yararlandım.
      Çok güzel bir efsane gerçekten.
      Sevgiler...olsun benden de kucak kucak Anka tadında.

      Sil
  10. Zümrüd-i Anka ismi bile çok hoş gelirkulağıma anacığım anlattığı hikayelerinin içine onu da eklerdi:)
    Nasıl güzel görseller tabiki ona eşlik eden anlatım emeğine güzel yüreğine sağlık arkadaşım.
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o annenin ellerinden öperdim maşal anlatırken olsaydım bende.
      Teşekkür ederim.Görseller netten sağolsun googol amca.
      beğendiğine sevindim.
      Esen kal sevgili arkadaşım.

      Sil
  11. Fotolara da yazıya da bayıldım yahu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotolar netten koyanlardan Allah razı olsun.
      Efsaneler gerçek-Gerçekler efsane olsa.Ne olurdu....?

      Sil
  12. Çok güzel bir anka kuşu dostum var, anka olmanın yollarını öğretiyor. Umarınm iyi bir öğrenci olup öğrenebilirim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin çok iyi öğrenci olduğun kesin de.O arkadaşını da merak ettim doğrusu,banada öğretsin şu yolları ne olurrrrr...!
      Seviyorum seni ankam-kankam....

      Sil
    2. O anka sensin şaşkın, senden âlâ anka tanımadım ben <3

      Sil
    3. Kız beni şımartma üstüne kalacam dedim anlamadın mı ?

      Sil
  13. Ne kadar da anlamlı... Her okuyuşum da derinden etkileniyorum bu hikayeden :) Bir kez daha okumama vesile olduğun için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim uğradığınıza beğendiğnize sevindim.
      Etkilenmemek mümkün değil,çok değerli bir efsana gerçekten.

      Sil
  14. Umut dolu bir yazı...
    Ne de güzel anlatmışsın. Eline diline sağlık...
    Çabalamak, odaklanmak ve sabretmek...
    İnanılmaz motive edici...
    Sabah sabah çok iyi geldin canım sağolasın ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel sabahı şeriflerinize tesrif etmişim daha ne.
      Oytun'nun güzel annesi iyi akşamlar hoşgeldin nerelerdeydin.
      Teşekkür ederim, Beğendiğine sevindim.

      Sil
  15. Sonunun boyle oldugunu bilmiyordum. Hayalperest tarafim, hikayelere inanmayi yegliyor hala daha:))
    Ama o simurglardan daha cok olsun ve insanlara da bulassin. Belki gercekten insan oldugumuzu hatirlar ve ona gore davraniriz...

    YanıtlaSil
  16. Merih'cim yine çok güzel bir yayın ve özenle seçilmiş fotolar, kalemine sağlık keyifle okudum... "okumuşların şerrinden koru bizi" denilen yerde yaşıyorum ki kaf dağının neresi sence 😶😶😶

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim fotolar netten,alıp koymak bana düştü sadece,Nete koyanların eline sağlık diyelim .
      Öykü ise benim en sevdiğim öykülerden,paylaşmak hoşuma gitti.
      okumuşlardan korkanların aynaya bakacak yüzü yok ki kaf dağına aryacak gücü bulsun.Yok sayalım en iyisi biz de onları,Allah ıslah etsin hepsini.
      Sevgilerimle.

      Sil
  17. Daha evvel bu hikayeyi (daha kısaydı sanırım) okumuştum. Ama o kadar etkilendim ki şimdi, verdiği mesaj çok değerli. Kendimizi tam olarak keşfedebilmek ne kadar mutlu ederdi kim bilir bizi. Çok etkilendim Merih çooook. Önce yorumu yazayım dedim. Dönüp o güzel görsellerin eşliğinde yeniden ve sindirerek okuyacağım. Emeğine sağlık canım. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  18. Şu anda öyle muhteşem geldi ki bu hikaye.Eklediklerin ve görsellerle.Her canlı birer Simurg belki de.Sadece, dirilişe inanlar sayesinde belki de gerçekleşir efsane...
    (Çok uğraştım ama takip edemiyorum bloğunu.G+ ya linki kopyala yapıştır yapınca da diğer arkadaşlar tarafından paylaşılan yayınlarına götürüyor:(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder