Eşek olup,semeri başkasına takmak...!

Eşek olmak herkesin harcı değilmiş.Bunu tamda eşek olduğumda anladım.


Estagfurulllah... dediğinizi duyar gibiyim...!

Niye ki eşekleri ben çok severim özellikle gözlerinin,güzelliği dillere destan...!
Akıllı olduklarına da en son okuduğum kısadan-hisse de bir daha inandım.
"Çiftçinin birinin eşeği kuyuya düşmüş,anırtısı köyü inletmiş,eşeğini kurtarmak için uğraşmak istemeyen çiftçi :

Yaşlı eşek,değmez diye düşünmüş..
Kuyuya toprak atayım,üzerini kapatayım,orada ölsün gitsin ben de kurtulayım demiş.
Üzerine toprak atmak için,komşularını da çağırmış ki çabuk çabuk atalım da şu anırma sesinden kurtuluruz bari diyerekten.

Eşeğin anırmasına aldırmadan herkes toprak atmaya başlamış,

Eşek anırmayı bırakıp üzerine atılan toprakları hızla silkeleyerek,her atılan toprağı basamak gibi kullanıp,kuyudan çıkmayı başarmış,kuyudan çıkar çıkmaz da kaçıp gitmiş...."


Hayat üzerinize hep toprak atacaktır;

Her türlü yük ile kuyudan çıkmanın sırrı,bu yükü silkeleyip bir adım yükselmektir.
Sıkıntılarımızın her biri bir adımdır.
En derin kuyulardan bile yılmayarak,usanmayarak çıkabiliriz.

Silkelenin ve biraz daha yukarı çıkın.

Mutluluğun ( 5 ) basit kuralını yazmış aynı zaman da bir bilge kişi.

Unutmayınız :

1- Düşüncelerinizi endişelerinizden arındırın,çoğu zaten hiç gerçekleşmez.

2- Basit yaşayın ve elinizdekilerin kıymetini bilin.

3- Kalbinizi nefretten arındırın.

4- Daha az bekleyin.

5- Daha çok verin...


 ( 6.sı ) da benden nacizane,bir tavsiye ; Ne verirseniz verin de.Zamanınızı verirken bir daha düşünün,çok değerli bu hazineyi,boşa harcamayın...
Boz,boz harca diyene kadar,sırtınızda ki semerin altında kaldığınız da çok geç olabilir...


Ben sahsen öyle yapmaya çalışıyorum,
Eşek oluyorum,ama başkasının semerini üzerime almadan,semerimi de, başkasına takmadan...!


Yorumlar

  1. Muhteşem öneriler.Ankara'da yaşayıp,ticareti anlamda değil kaliteli bir şeyler yazan blog yazarı arkadaşlarımla bir etkinlik düzenlemek istiyorum.Etkinlikte sizlere öfke kontrolünü anlatacağım.Hep birlikte olalım istiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yurdagül ,
      Çok sevindim,katılmak isterim.Önceden haberim olsun yeter ki.
      Sayfanızdan da takip edip o günü yakalamaya çalışırım.
      Kolay gelsin,başarılar diliyorum.

      Sil
  2. Eşşek gözlü diye sevsen birine bakar kalır, ceylan gözlümü bekler, bilmezki en güzel göz eşşektedir :)

    Kıssadan hisseye gelince çok sevdiklerimdendir, sen bağlayınca daha anlamlı olmuş ama hisse ♥

    Gönlüne göre güzel bir gün diliyorum sana bugün ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözler yalan söylemez.
      <Beğendiğimiz şeyler genelde ortak olmasa severmiydik böyle biribirimizi.
      Güzel arkadaşım,bugün de senin günün en güzel gün olsun yarının bugünden de,daha güzel olsun inşallah.

      Sil
  3. Ben senin tavsiyeni daha çok tuttum güzel arkadaşım. Yerinde ve de çok anlamlı geldi bana.
    Ama bu aklımla son karedeki yavru eşek olmak isterdim:)
    Çok öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kere o yavru eşek benim,sen ceylan ol tamam mı ?
      Öptüm ceylan arkadaşım.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Doğru da birleşip anlaşmak ne güzel,değerli güzel kalpli arkadaşım.
      teşekkür ederim.

      Sil
  5. Ay Merih'im güldürdün beni, Allah da seni güldürsün, estağfurullah canım, iyi insanlar hep başkalarına kolay güvenir, her şeylerini verir, sırlarını paylaşırlar sonra da tabii ki, kendileri gibi iyi olmayanlar yüzünden sırtından hançerlenirler. O zaman da iyi olan kendini ' eşek ' gibi hisseder, eşeklik değil bu bebeğim, iyilik, saflık (saflık derken iyi niyetli olmak anlamında yoksa aptallık anlamında değil), hep iyi niyetliyiz karşımızdakini de öyle sanıyoruz....:( öğütler çok güzel tutmalıyız. Sağol canım. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın kişi karşısındakini kendi gib bilirmiş.
      Öğütler gerçekten tam yerinde de hepsini uygulamak da ayrı bilgelik isteyen bir durum.
      Neyse dediğin gibi yapabildiğimiz kadar.
      Cok teşekkür ederim,iltifatların için.
      Sevgilerimle.

      Sil
  6. Zaman en değerli hazine gerçekten de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan'cım zamanımızı iyi değerlendirmeye çalışmakla harcıyor olmak ,yaşamın en güzeli.

      Sil
  7. Eski Türklerde yeni doğan bebekleri eşek postuna sararlarmış ki gözleri güzel, çaluşkan kolsun diye. Nerden nereye?


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak ne güzel bir gelenekmiş..!
      İlk defa duyuyorum.
      Çalışkan bir millet olmak için,ne güzel bir yöntem.
      Sevgiler arkadaşım.

      Sil
  8. Hayatı kolaylaştıran 5 altın kural, tam özet olmuş.
    Şimdilerde başkasının semerini takarsan iyisin, takmazsan kötü..
    Benim ki bana yetiyor, takamam kardeşim!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi Türkan'ım,
      Akıllı sanırlar bir de kendilerini,zavallılar,uzak olsunlar.
      Ablacım...!

      Sil
  9. Sen ne güzel bir insansın canım benimm gönülle ,niyet aynı oldu mu hiç de kızılmaz .
    Bizler güzellikleri yüklenmişiz semerler sahiplerine kalsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ?
      Semer takmaya çalışanlara karşı-bütün ( ÇARŞI )hep beraber.
      Öptüm canım teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder