Küçük insanlarla iyi anlaşmak istiyorsan,ciddi komik olacaksın.

KÜÇÜK İNSANLARIN ANNE-BABALARI İŞE YA DA BİR YERE GİDERKEN...

Meraklı-hareketli canlılar,canları sağolsun.
Öyle nur topu çocuklar doğurmakla,anne sütünü aile ilgisinin değerlisini almadan  ne yazık sağlıklı doğduğu gibi kalmıyor.

Ben onlara küçük insanlar derim genelde,çocuk denince onlara yüklenen davranışlar Çocukça beklentiye ve çocuktur ne yapsa yeridir,ya da çocuktur anlamaz tarzında yaklaşılır,

Ona bir birey gibi,
yaklaşılmadığından,
Yanlış büyümesine gelişmesine sebep olunur.

Benim derdimde onların dili olmaya arada bir onların dilinden mektup yayınlamaya devam edip elimden geldiğince,dilim döndüğünce,tecrübe ve deneyimlerimin sonuçlarından çıkardığım tecrübelerimi paylaşmak.

"Ciddi komik" ne demek ?

Küçük insanla sabah kalktınız,siz işe o kreşe,

Ya da evdesiniz,

Belki de yakınlarınıza yardımcı teyzeye bırakıp "gideceksiniz."

GİDECEKSİNİZ farkettiniz mi gideceksiniz,

Onu bırakıp gitmek kaç yaşında olursa olsun küçük büyük travmaların oluşumudur unutmayın.
Küçük insanları bırakıp giderken komik olmaya çalışın,
Olayı çok ciddi temalarla abartmayın,
Siz yapmıyorsanız bile aşağıdaki abartılı tanımlara bir göz atın..YİNE DE.

GİTMEM LAZIM :
 Niye gittiğinizi çocuğa uzun,uzun dramatize ederek,anlatmak zorunda değilsiniz,
İşe ilk başlarken, bile doğal günlük akışın bir parçası gibi mutfağa gidiyormuş gibi,tuvalete gidiyormuş gibi.
Onu bırakıp gittiğiniz ,yerin güvenli olduğundan emin olun yeter ki...
Gülerek ona komik şeyler söylerek oradan uzaklaşın ...

Yok siz hazır değilseniz gitmeğe,küçük insanı da zor durumda bırakmayın.


PARA KAZANMAM LAZIM:
Para kavramını çocuk öğrenmek zorunda mı...? ( Sayı kavramı ile karıştırmayın.)
En azından çok küçük yaşta kafasını karıştırmanın,yanında para mevzuları açmanın ne manası var ?
....Yok siz çoook para kazanıp,en marka,en para,en bilmem neyi küçük insanın zamanından çaılp kazanmak istiyorsanız...O mevzular beni aşar.

İçinizden kızdıklarınız olsa da geçin dalganızı,gülün siz işinizi yine de ciddi yapın...
Küçük insanın yanından ayrılırken güler yüzünüzü ona bırakın...

MÜDÜR KIZAR :
Müdür niye kızsın,en değerli varlığı annesine neden kötü davranılsın bir küçük insan için ne büyük bilinmezlik.
Müdürün beklentilerini,büyük insanlar çözememiş,küçük insanlardan bu sorunu çözmesini beklemeyin.
Palyaçoluk yapın,küçük insanlar palyaçoları severler,korkanlar genel de çok azdır.

PATRON KIZAR :
Patron kızar,ne kötü insanlar var annemin babamın etrafında,onlar için korkuyorum-endişeleniyorum ama küçük insan olduğumdan elimden bir şey gelmiyor ağlarsam gitmez "AĞLAYAYIM O ZAMAN"...

Eeeee annem-babam siz de arandınız.

SANA EN ÇOK İSTEDİĞİN OYUNCAĞI ALAMAM-ALIRIM :
En sevdiği oyuncak neden bu kadar pahalı,niye oyuncak alırken para verilir,niye oyuncak alınır,vb. akıllı sorularla sorgularken küçücük güzel aklıyla,
Komik cevaplar vermek yerine,
Gözü doymuyor diye bir de yargılanır küçük insanlar...



Ahhh... benim en cok da canımı yakan...!
Küçük insanı oyun oynamaktan vazgeçiren sebepler...
"Israrla büyük insan kendi kalbini söküp çıkarırken yaşadığı acılı kalbini,küçük insanının küçücük bedenine sığdırmaya çalışırken çıkardığı yankıdır...!
                                               "Ya da ,bıraktığı, ACI...
                                                     


Yorumlar

  1. Bu yazıyı çıkartıp herkese göndermek lâzım Merih, öyle doğru noktalara parmak basmışsın ki ders diye okutulmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Handan'cım.
      Keşke,çok daha doğru şeyleri,bulup birbirimizle paylaşsak da çocuklarımızın eğitimini yabana atmasak.

      Sil
  2. Önemli bir konu.Bu arada temmuz ayı gibi blog yazarları toplanacağız inşallah.Konu ile ilgili bir yazı yazacağım.Sizi de aramızda görmeyi çok isteriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Blog yazarları buluşmasının tarihinde olmak isterim.

      Sil
  3. Handan'a katılıyorum. Ya çok zor bir şey, en önemlisi güvenilecek insana bırakmak. Neler okuyoruz, görüyoruz. :(( Kalemine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde'm ah o güvenilecek insan ve ortamları bulmak o kadar zor ki !
      Onun için anneanneler ve babaannelere çok iş düşüyor.
      Karşılıklı fedakarlık yapabilse keşke herkes.
      Teşekkür ederim ,seninde yorumuna sağlık.

      Sil
  4. Güzel arkadaşım benim, ne güzel noktalara parmak basmışsın kutluyorum seni. Keşke genç anneler bu yazıyı birbirlerine önerseler....
    "Müdür kızar" çocuğun aklına o korkuyu yerleştiriyorsun ileride o çocuk hep kızar korkusuyla iş hayatına yenik başlamasına neden olur diye de düşünürüm ben.
    Bu arada resimlere bayıldım uzaktan mıncıkladım onları çok tatlı görünüyorlar ne yapayım:)
    Çok öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkan'cığım;
      Çok haklısın,hayatta başa çıkamadığımız bir sürü korkularımızın nedeni kimbilir, bilinçsiz sarfedilmiş hangi, lafların yüzünden olduğunu nerden bilebiliriz ki.

      Resimler çocuklarımın 20 sene önceki halleri,sorma ne çabuk geçti o tatlı yıllar.
      Ben de seni öptüm güzel arkadaşım...

      Sil
  5. Yazıklar olsun ki bana, hepsi kullandığım cümleler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nil geçecek inşallah ,
      Acemi yıllar hepimiz,az-çok yaptığımız hatalarla büyüttük çocuklarımızı...
      Hiç birimiz mükemmel değiliz,tecrübeleri avantaja çevirip,zararın neresinden dönersek kardır diye,diye yola devam ettik.
      Ortak değerlerdeki doğru neyse, onu aramaya-uygulamaya devam edeceğiz.
      Hepimiz öğrenciyiz hayatta,kendine haksızlık etme.
      Sabırlar diliyorum sana ,

      Çocuklarınla konuşurken,sen de sana göre doğru cümleleri bulacaksındır eminim.

      "Belki çocuklarla iletişime geçmeden önce,doğru nefes çalışmaları ile başlayabilirsin mesela."

      Sil
  6. Tüm anneler bu yazını okumalı Merihim... Nasıl da güzel anlatmışsın küçük insanların duygularını...

    Bu arada kızçelerinle ve oğluşunla ne güzel çıkmışsın öyle. Güzelliğim benim ♥

    KOcaman öpüyorum ve şimdiden iyi bayramlar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Şemboyum;
      Kızçelerim,oğluşum ve babamızın köyünde kuzularımızla beraber,tam 2o sene önce,ne çabuk geçti seneler diye boşuna demiyorum.
      Güzel yıllardı,daha güzelini Allah herkese yaşatsın,hiç bir çocuk yaşam haklarının,en önemlisi sevgi ve ilgiden yoksun kalmasın.
      İyi bayramlar Kuzu...

      Sil
  7. Ne güzel ifade etmişsin güzel Ablam yüreğine sağlık😘❤

    YanıtlaSil

Yorum Gönder