Bu duyarsızlıkların sonu yok ki ?



Yine bir ihmal,yine bir dikkatsizlik,yine bir uzman olmayan kişilerin elinde,çok önemli bir kurum...
KREŞ...
Ve üç kuruşa çalışıp,parasının hemen hemen hepsini,kreşe,AVM lere harcayan anneler-babalar...

Tabii ki çalışmak zorunda, anne-babalar,okumuş birikimlerini ülke ekonomisinde değerlendirmesi gerekenler.
Onlara sözüm yok benim...!
Onlar için de denetimli kurumlar ve en değerli varlığını emanet edecek güvenli yerler olmak zorunda...

Ancak çoğu ( Kreş- Ve Gündüz Bakım Evi ) yeterli denetim görmeyen,duyarlı ve bu konuda eğitim almayan insanların elinde maalesef.

Mantar biter gibi bitiyorlar...
Ve mantar gibi de zehirliler.Bilinçli olmadan anne-baba olanları çok kolay kandırıyorlar.

Allı-pullu,servislerde hayat süren çocuklarının nasıl zehirlendiklerini ancak başına bir şey gelince anlıyorlar...

O servisle yolculuk yapmak zaten bir yetişkinin içini,dışına çıkaran,bir durum o bebeler nasıl dayansın...

Saatler süren bir işkence,çoğu çocuk kahvaltı ettirilmeden aç-susuz bindirilir ve uykusuna o servisde devam eder...

Sizce ne kadar sağlıklı,daha günün başlanğıcı böyle ise gerisini siz düşünün,ben yazmayayım...!

Duyarlılıkla bu işi yapan çok az da olsa bazı kurumlara haksızlık etmek istemem...!

Anne-baba olmak kolay değil ;
Bu bir ülke politikası olması gerekir,çoçuk sayısını çoğaltmak değil,kaliteli bakım-eğitim ve güven ortamını devlet sağlamak zorunda...dır...!

Belki çok güzel kurumlar ve insanlarımız var ancak kim nerede ?
Mesleki bilgi-birikimi ve tecrübelerini kullanabiliyormuyuz...HAYIR....!

Tabbi ki hırsız hırsızlığını yapar,bu bir arz-talep meselesi...

Denetimler ve deneticiler vijdanlı olup yasaları uygularsa,herkes mesleğinin gereğini yaparsa,
En başta ebebeynler, anne-baba olmadan  bu sorunları enine-boyuna düşünüp araştırıp en değerli varlığını emanet etmeden önce,
Eğitiminden kendi bile mağdur olan anneanneye-babaanneye-dedeye bile bırakmadan, bebeğini bir süre kendileri büyütse,
Gerekirse kariyerinden,ya da diğer zaaflarından fedakarlık etse,

O yüzden öncelikle sözüm her zaman önce ana-babaya...

Güvenli yuva ve kreşleri iyi araştırın...
Yaptıkları gösteriler hiç bir zaman sizin gözünüzü boyamasın,kandırmasın...

Çocuklarınızın ve sizin yaşadığınız bir travma yüzünden hayatlarınız kararmasın...!


Yorumlar

  1. Kural denilen şeyi hiç sevmemenin neden koyulup neden uyulması gerektiğini anlatan böyle acı olaylar tekrarlandıkça kurallara hala uyulmadığı da haykırarak ortada....
    Çok üzücü. Akıl da almıyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kural tanımazlık bir genetik sorun mu acaba ?
      Sevgili yasemin..
      Anlaşılır gibi değil.Aklın alacağı bir durum değil gerçekten.

      Sil
  2. Katedecek çok yolumuz var çok,içim sıkılıyor gördükçe. Yazılacak çok şey var,sen yazmışsın bir kısmını,yazmaya devam et Merihim 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Söz uçar,yazı kalır" Haklısın Sevdam belki bazı gençlerde azıcıkda olsa farkındalık yaratır mı ki ?
      yazılarımız...
      İçim kopuyor ya... çoğu çocuk tesadüfen yaşıyor...
      Ben anne-babaları uyarmaktan yaşanabilecek en küçük tehlikelerden nasıl büyük belaların gelebileceğini anlatmaktan dilimde tüy bitti...
      Mal mal yüzüme bakan anne-baba o kadar çok ki...
      İlaç mı içiyorlar ne,herkes sarhoş gibi...Normal kimse o kadar az...

      Sil
  3. Çok önemli bir konu.O kadar çok konu var ki ailelere anlatılacak.Hani devenin dediği gibi ''Neremiz doğru ki?'' Teşekkürler canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Neremiz doğru ki ?"
      Yurdagül,gülü .Çok haklısın.

      Sil
  4. çok üzücü, inanılmaz bir olay. İnsan hayatı çok ucuz artık memleketimizde hep bir
    ''aman bir şey olmazcılık'' ''boşveercilik'' işte sonuçlarından biri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mehtap ,
      Hep anne-baba okulunu okuyup ezberleyip,sınıfı pekiyi ile geçmekten geçiyor hep bunlar, hep sınıfta kaldık her konuda ülke olarak ne yazık...!

      Sil
  5. Bu olaydan ben de çok etkilendim Sevgili Merih. Aynı konuda ben de bir yazı taslağı hazırladım. İnternetin düzensizliğine en henüz yayınlayamadım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule'ciğim ;
      Eminim çok yararlı,değerli bir yazı olacaktır,
      Uzun süredir sana uğrayamadım kusura bakma arkadaşım en kısa zamanda gelip değerli yazılarını okuyacağım.
      Olaylardan etkilenmeden yaşamak mümkün değil bizim ülkemiz maalesef
      bir travmatik ülke nasıl çıkacağız işin içinden,bilinmez.
      Azıcıkda olsa tutuyoruz yine de ucundan...

      Sil
  6. Sözcü'de haberi okuyunca kendi evladımmış gibi kahroldum inan:( Böyle bir rezalet olamaz:( ya paranoyak olacağım acaba düşmanları mı vardı mahsus mu yaptırdılar bile diyorum bu kadar sorumsuzluk olabilir mi? Yazıklar olsun...:( çocuk melek oldu da kalan ana, baba ömür boyu acı çekecekler...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Müjde düşmana gerek var mı ?
      İnsan oğlu bu kadar sorumsuz-vurdumduymaz-güdüleri ile yaşarken kendi kendinin en büyük düşmanı zaten,
      Üzülmemek elde değil,kaza olsa bir nebze dersin,düpe düz,çocuklara ölüm fermanı imzalıyor bu para gözler-Allah ıslah etsin,
      ben niye hemen böyle bir yer açamıyorum,çünkü ince eleyip-sık dokumak gerekir,elinde ki malzeme İNSAN ya kardeşim bu kadar basit mi insan hayatı akıl almaz bu manyaklara daha ne deyim.

      Sil
    2. İyi ki, açmıyorsun Merih'im, açsan sen devamlı o servis aracının başında duramazsın ki, işin, gücün olacak, böyle bir şey olsa, şoförü değil seni suçlu bulacaklar, o yüzden iyi ki, açmamışsın. Canım, bebek iki kediye yuva ararken, telefonumu kaybettim, haberin olsun. Annen iyi mi? Epeydir yazmıyorsun merak ettim, inşallah iyidir. Sevgiler:)

      Sil
    3. Hemen arayacağım seni...Müjdem...!

      Sil
    4. Hemen arayacağım seni...Müjdem...!

      Sil
  7. Ne yazikki cogu ebeveynler "desinler" olayi icin cocuklarina bu eziyeti yapiyor. Egitim sart diyoruz da hangi egitim? kime egitim sart??? Offfffff off...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mevlüde'ciğim
      Yazımın bir bölümünü siliverdim öncelikle ana-babalara veryansın etmiştim.
      Showwww dünyasına çok meraklılardır,

      Haklısın desinler ah o sürü psikolojisi yok mu ?
      Ben çok biliyorum laf olsun diye çocuk doğuran söz de okumuş anne babaları...
      Onu bile cevresinde hava atacak malzeme olarak kullanıyor.
      Sonuç hüsran...

      Sil
  8. Vicdan olmadıktan sonra insanlar ceza çektiğinde pişman olacaklar mı kısmı endişe yaratıyor bende. Bir gerçek var ki o bebek bir daha dünyaya gelmeyecek.

    Üzgünüm ve çok üzgünüz. Umarım bir gün kendimize yönelir de hatalarımızı telafi etmeye çabalarız. Sevgi ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mukaddes ;
      Dilerim dediğin gibi o bir gün olur.
      Çok üzüldüm çoook....!

      Sil
  9. Ben bu konularda cok hassasim. Ne kres ne bakici ne komsu ne akraba. Kimseue güvenemiyorum ki yollayayim :( herkes anne baba olamiyor malesef. Umurunda degil ki cocuklarinin nerede ne yasadigi :( ihmallerde ayri bir olay. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili prenses güvenilecek ortamları ve uygun yaşı ne olur herkes dikkate alsa da bu travmalar hiç yaşanmasa..!

      Sil
  10. Elle tutulur bravo sahane ditecek seylerin sayisi cogalacagina azalir oldu maalesef.Candan can kopunca fark ediliyor ama degisen bir sey yok.😢

    YanıtlaSil

Yorum Gönder