Anne AŞURESİ tadında.

Herkesin bildiğini tarif etmeyeceğim,
Herkesin annesinin aşuresi ;Daha güzeldir o kadar...
Herkesin damak tadı kendine hastır,
Aynen anne tadında yapılıp yenen tüm yiyecekler gibi...!

Bu sene aşure yapmayacaktım aslında kızçelerim uzakda falan-filan diye duygusala bağlayıp duruyordum.

Ne zaman ki dolapda yazdan kalan aşurelik buğdayı gördüm fikir değiştirdim.
Az nohut-az fasulye- ıvırı-zıvırı ıslayıverdim akşamdan..



Azıcık ondan azıcık bundan, Nuh'un gemisinde de böyle doymadı mı bütün canlılar ?



Anne tadında dedim ya herkesin aşuresi,
Benim annem kavururdu tüm koyacağı kuruyemişleri mesela,

Bende çok severim çıtır çıtır hem tadını,hem evde ki kokusunu,
önce fındıklar,sonra fıstıklar...


Anacığıma bir kere de sorma mışımdır halbuki nasıl pişireyim diye,
ben bilirim havalarında,dinlemezdim bile çoğu zaman ;

Evlat olmak böyle birşey işte nasıl kaydetmişsem,
aklıma zamanla, yine de anne gibi yapmaya başlıyor insan..

Anneme bir keresinde biliyormusun anne,
bilmiş,bilmiş ev kadını edalarında,söyle demiştim :

Ben incirleri en son koyuyorum ki dağılıp aşurenin ahenğini bozmasın...

Annem de bana aferin kızım, tarifimi unutmamışsın gibi bir şeyler söylemişti,
oysa ben ukala bunu kendim keşfetmişim diye pek bi havalanıp anneme kendimi ispata çalışmıştım....

Kızçelerimin de bana bir şeyler ispat etmeğe çalıştığında gerçeği ancak anlamıştım.


Anladım ki sonunda canım aşure falan istediğinden değil.
Bu bir ritüel ( miş ) meğer benim için.

Aşure yemekten çok yapma fikri ve hazırlık aşamaları.
Gözünüz-gönlünüz doyuyor,
En çok da çocukluğunuzla özlem gideriyorsunuz...!

Paylaşmanın tadına varıyor,aza kanaat etmenin sonunda,nelere kadir olduğunu görüyor,dünyaya geldiğinize bir kere daha,bir kere daha şükrediyorsunuz.


Üzerini süslerken ;
 Aşurenizi,üzerine koyduğunuz,o küçük ama bir o kadar zarif  elleri ile diktiği kırkyama örtüsü için arkadaşınız Tülin'e uzaktan bir göz teşekkürünü tekrar edip göz nurlarınıza sunuyorsunuz.

Her nerede ? Ve ne yerseniz yiyin,yeter ki...! 
AFİYETLE yiyin...

Yorumlar

  1. Ayyyy, çok severim biliyorsun, herkesin annesinin aşuresi güzeldir ama ben konu komşunun getirdiğine bile bayılıyorum:))çok sevdiğimden olsa gerek. Eline sağlık canım, afiyetle yiyin. Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birlikte yeriz bir gün inşallah.
      teşekkür ederim arkadaşım.
      Sevgilerimle.

      Sil
  2. Genökizken ben annem gibi olmayacağım gibi bir laf etmiştim. Anneme niye kızdıysam artık :/ Zamanla ona o kadar benzedim ki, ve benzedikçe nasıl da sevindim...
    Büyük laflar edebiliyor insan daha toyken...

    Ellerine sağlık güzelliğim, emini çok güzel olmuştur aşuren. Aynı anneninki gibi ;) Bereketi bol olsun mutfağının ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz aynı sınavlardan geçiyoruz demek ki.
      Sağolasın canısı,senin de mutfağın-ocağın hep bereketli olsun güzel arkadaşım.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. Çok guzel olmuş, ellerınıze saglık. Annelerın en sınır oldugunuz seyını bıle gun gelıyor sızde yapıyorsunuz. Iyısıyle kotusuyle herseyı alıyor ve onum gıbı oluyorsunuz. 🙈Evlenınce anladım 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız ;
      Dileğim annelerimizin güzel özelliklerini almış olup,bizden sonra da yavrularımıza aktarmak.

      Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Annem cok guzel yemek yapmasina ragmen hic asure yapmamistir, neden bilmem? Onda gormedigim icin sanirim, bende hic yapmadim. O yuzden bana gore anne asuresi degil yenge asuresi:))
    Hatta baska hicbiryerde yemem ki siz yengem gibi yapamamissinizdir diyerek:))
    Asuren sahane gorunuyor, lezzetide oyledir kesin. Afiyetler olsun bebisim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim sen de çok güzel yemek yapıyor,ailenin beğenilerini alıyor mutluluğun tadına varıyorsundur.
      Yengenin de eline sağlık.
      Sana da en güzel yiyecekler yarasın,afiyet olsun.
      Güzellik.

      Sil
  5. Anneler ve kızları :)) kaç yaşında olursak olalım anneyle geçen zamanlar hep özel kalıyor...
    Ve son cümlenizi çok sevdim.
    " Her nerede ? Ve ne yerseniz yiyin,yeter ki...!
    AFİYETLE yiyin... "
    Sağlıkla sevgiyle kalın Merih hanım, selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle değil mi Özlem'cim
      Boşuna dememişler "Kahve bahane,muhabbet şahane"
      Maksat paylaşmak olsun içtenlikle,peynir ekmek bile yesek tadından geçilmez ki.
      Sevgilerimle...
      Benden de bolca selamlar.

      Sil
  6. Allah kabul etsin canım, sağlıkla, huzurla, afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol güzel arkadaşım.
      Huzurla hepberaber...

      Sil
  7. Ayy çok severim, afiyetler olsun Merih abla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da;
      Güzel yaptığını biliyorum afiyet olsun yediğin her şey.
      Canısı.
      Sağlıkla-savgiyle.

      Sil
  8. Allah kabul etsin, bereketi bol olsun Merih'cim. Bende fındık fıstığı kavururum. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN..
      Fındık-fıstık kokusunda olsun herkesin mutlulukla dolsun evi.
      Sağol.Canım.,
      Sevgiyle.

      Sil
  9. Çok güzel görünyorlar, her ikisi de ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dost eli değsin yeter ki her şey güzel oluyor,
      Sağolasın...Gezgin Tülin'nim iyileşip gezmelere başlasan artık,iyi olacak...
      bekliyorum.
      Sevgiyle.

      Sil
  10. Ellerine sağlık şekercim . Senin sevginle yapılan herşey çok güzel oluyor.
    Birkaç senedir ben de yapar oldum aşureyi anneme fırsat bile vermiyorum 🙈🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninde güzellik.
      Senin de cafede,her zaman bulabilecğiz aşureyi o zaman.
      Özel (Spesiyal ) ikramlarından biri dir eminim.
      Eeee artık,çekilsin annen mutfak dahisi gelsin senin gibisi.
      Gelsin kurabiyeler-börekler-çörekler-yemekler,cafe dolsun taşsın,bazen de yoksullara her zaman bir tabak da olsun köşede.
      Sevgiyle yaptığın hersey-herkese dokunsun sevgili.

      Afiyet olsun.

      Sil
  11. Allah kabul etsin , ellerine sağlık canım. Anneler ve evlatlar hep bu şekilde canım galiba doğanın kanunu, ebeveyn olmadan kimse anlamıyor.
    Dediğin gibi yeme kısmından ziyade o ritüel insanı doyuruyor büyük bir manevi hazla. Yapasım geldi bak şimdi:) Ne güzel de karelemişsin aşamaları;) Afiyetler olsun öpüyorum Merihcim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebeveyn olmak ne müthiş bir duygu ;Daha doğrusu olabilmek.
      Çok haklısın.
      Keşke gelde beraber olsun diyebileceğim yakınlıkta olsak,paylaşıp yesek ne iyi olurdu.
      Teşekkür ederim. Kuzum.>Öpüyorum.

      Sil
  12. süpeer en tatlı geleneek ve süfer gözüküyoor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En tatlı gelenek çok dogru bir tespit tebrikler deepppp...!

      Sil
  13. Çok severim ama şansıma bu yıl turda olunca yiyemedim aşure :) Allah kabul etsin.Ellerine sağlık ablacığım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık olsun bir dahakine kısmet olur..
      Teşekkür ederim .
      Öpüyorum,canım.

      Sil
  14. Ellerine sağlık canım afiyetle tüketin yenilerini yapmak da nasip olsun bolluk ,bereket ve sağlıkla inş.Anneciğinin de ellerinden öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hatice GÜLÜ ...
      Hep beraber olaydı daha iyi olurdu ya kısmet.
      Sağolasın anacığım adına da.
      Hoşçakal

      Sil

Yorum Gönder