Meydan Okuma Yazısı ŞUBAT // 15 . GÜN


Yıllarca içinde araştırıp,kafa yoruduğumçocuk davranışları üzerine olsun .
Daha önce yayınlayıp paylaştığım bu yazımı tekrar paylaşmak istedim.

AYNA AYNA SÖYLE BANA,BENDEN GÜZELİ VAR MI ? BU DÜNYADA"



 "Hık demiş burnundan düşmüş." "Tıpkısının aynısı,yok artık ! "

Sürer gider bu cümleler.
Çocuklarımız doğal olarak bize benzer...
Anne-babalar karşılıklı,tatlı-ciddi atışmalar da söylerler.
Babası kılıklı,anası kılıklı,babaannesi,halası,teyzesi,dayısı vb sürer gider...
Özellikle iyi huylar kendimize-kötü huylar karşıdakine
yok öyle bir şey;

Aynaya bakın,
Çocuklarımız bizim aynamız olurken,sadece aynanın ve kayıt cihazının kalitesinde
ki farktır ayrı olan...

Yaşamayı bizimle birlikte,öğrendikleri için bize benzerler.

Biz ne yersek,içersek,giyinirsek,dinlersek,izlersek,hissedersek,duyarsak
Ve çok çok ama çok önemli
Ne konuşursak onu konuşurlar.
Tenbihler,yeminler,yalanlar,yapmacık gülüşler,para düşkünlüğü,gezmeler,gözlemler,
akraba ilişkileri,büyüklere yapılan saygı-fedakarlıklar vb sayabiliriz.

Tam bam teli burası işte ;( Rol model olmak ) durumu...


Fiziksel özellikler kaçınılmaz olur.
Bazen kaç göbek öncesi genler baskın gelir ,şaka gibi şaşırtır bizi...
Evlatlık edinilen  çocuklar bile onları büyütenlere benzeyebilirler...
Öğrencilerimden biliyorum,birebir tanık oldum siz de tanık olmuşsunuzdur,
Evlatlık edinen anne ve babanın tıpkısının aynı,fiziksel ve diğer özellikler benzerliği.
Gitgide  ebebeynlere benzemek çoğunlukla kaçınılmaz...

Karakter ve  davranışlarda aynen örnek alınır olumlu-olumsuz..

Çocuklarımızın ve öğrencilerimizin eksikliklerini gördüğümüzde öncelikle onların eğitiminde yaptığımız eksikliklerin olup olmadığını sorgulayıp öz eleştirimizi ya-
pabilmeliyiz.
Eleştirimi her zaman yaparım,diyebiliyorsanız işiniz kolaylaşır.
Eksiklikleri gidermeğe çalışırım,elimden gelen kadar, ama elimden gelmeyenlerden,
bilmediklerimden sorumlu değilim der,
O bilinçle sorumlu olduğum çocuğa her zaman dürüst davranırım.
Bilmediklerimiz ne olursa olsun birlikte öğrenmeye gayret gösterir örnek,olmaya çalışırım...örnek insanları araştırır,örnek alırım...
DİYEBİLİYORSANIZ...!

Kayıt cihazı gibi her şeyi kayıt eden bu canlı,sizden ne kayıt ettiyse dinlemek istediğinizde,kendi sesinizden,farklı olmayan bir iç ses duyacaksınız.
O ZAMAN ŞAŞIRMAYACAKSINIZ....

Ayna ayna söyle bana,benden güzeli var mı bu dünyada demeyecek kadar olgun,elinizde olan ne ise,kıymetini bilip şükür edececeksiniz...!


Dip Not : Özelinde özeli farklılıkları ile doğan çocuklarımıza ve onların ailelerinin
                 ömür boyu  gösterdikleri,fedakarlıklara-çabalarına yaşadıklarından ötürü
                 saygı duyuyor,önlerinde eğiliyor ve selamlıyorum...
               

Yorumlar

  1. Kızım henüz konuşmayı yeni öğreniyor, mini mini, babaannesi bir şey istiyor kızdan, kız yapıyor. sonra kız gelip bana ağlıyor: Babaannesi teşekkür ederim dememiş. Çünkü biz çocuğumuza teşekkür de ederiz, ondan özür de dileriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babaannelerde gerekirse eğitilecek çocuklar hepimize ulaşır işte.
      Minik öğrendiklerini ne güzel uygulamış maşallah ona ve size tebrik ederim
      Arkadaşım eminim çok tatlı bir kız plmuştur şimdi öpüyorum onu.

      Sil
    2. Kızlarım da senin ellerinden öperler. Babaanneye açıklamaya çalıştığımda 'Sen de çok biliyon döverim haaa! Çocuktan özür mü dilenirmiş, sonra söz dinlemez görürsün gününü' cevabını almıştım.

      Sil
    3. Ah o babaanne- anneanneler bizleri bilmedikleri bir çok şeyle yetiştirdiler;

      Sil
  2. Bu güzel yazıyı zevkle okudum Calimero'nun ince esprili yorumunu gülerek... Ne güzel blog arkadaşlarısınız <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yasemen.
      Senin bir köfteci,anında bir kadın ve babası ile yemek yemeğe gelen aileler arası dialoglarla ilgili gözlemin olduğu üzere; Buna benzer ülkemizde öyle acınacak ruhlar var ne yazık.

      Sil
    2. Bu köftecii kadın ve babsının dialogları hangi yazıda? Okumazsam meraktan çatlarım ama ben :D

      Sil
  3. Çocuklarımın öğrenim hayatı boyunca bunları duydum hep,çocuklarınız sizin aynanızdır dedi öğretmenleri sürekli.Ne kadar doğru,beğenmediğimiz ve beğendiğimiz huyları,davranışları bizden geliyor,kabahati başka yerde arayıp,övülen huylarını kendimize benzetmek,bizim gelişmemiş kısımlarımızı gösteriyor işte.Kalemine sağlık 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdam;En kötüsü de gelişmemiş kısımlarının üzerine kafa yormak yerine cahil-tahsilli farketmiyor dediğin gibi kabahati başka yerde arayarak zaman kaybetmeleri.
      Bana çocuklarımın arkadaşının annesi "sen çocuklarına ne yapıyorsun ki ....böyle oluyor "diye sorunca ben de uzatmadan samimiyetine inanıp yaptıklarımdan bir kaç örnek verdim.Dinledikten sonra bana,verdiği cevap :"Ben bunları biliyorum !Ama yapmıyorum"dedi.

      Sil
  4. Ah Merih Hocam!
    Bu küçük insanların bilgisi konusunda size olan saygım her geçen gün artıyor, bakalım nereye kadar gidebilecek!
    Ne kadar güzel bir yazı!
    'Ben yapayım ama sen yapma' mantığının çocukta işe yaramayacağı. Kendi yaptığımız şeyi çocuk yapınca kızmalar... Ayna ayna!!! Kesinlikle cevap aynada!
    Elinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağınık ama tatliş anne seni gördüğüme çok sevindim özlemiştim.
      Küçük insanlara kıyım kıyım kıyıyorlar ve benim elimden gelen ne yazık bu kadar.
      Canım teşekkür ederim insan olarak biribirimize saygımız karşılıklı ilgili-bilgili olmaya çalışan buna kafa yoran bir anne olduğun için ben de sana sevgi ve saygı duyuyorum inşallah genç anneler sayınız artar,varolun-sağolun.
      Yavruyu ve seni öpüyorum.

      Sil
  5. Valla ya iyi huylar oldu mu aynı annesi yok huy kötüyse aynı halası ben halalıktan istifa ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OOOO bizde de aynı durumlar söz konusu.Gurur duyarım benzesin yeter ki.
      Hiç istifa etme senin gibi halaya benzemiş öpüp başlarının üstüne koysunlar.
      senin kötü huyun eminim malum kşilerin iyi huyundan alâdır-değerlidir.

      Sil
  6. Çok haklısın Merih'cim, ne verirsek onu alırız çocuklarımıza, tabii ki de ana, babalarına benzeyecekler, ben kediye, köpeğe kötülük eden çocuklar görünce aklıma ana, babalarının onlara çok kötü davrandığını, belki hep dayak attığını düşünüyorum...:(
    Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjdem,komşum olcak bir anneanne torunu ile ben köpeğimi gezdirirken karşılaştık çocuk 4-5 yaşlarında,ben güelerek yanlarından geçerken,o çocuk aynen durup dururken hayvan hiç bir şey yapmamışken"Allah ..... versin"demez mi şaşırdım anneanneye baktım bir uyarıda bulunur diye...tepkisiz suratıma bakıp geçti...Buyur...

      Sil
  7. Ben de bazen annemde olan bazı huyların aslında ben de olduğunu görüyorum diyorum ki giderek anneme benziyorum sanırım :)

    YanıtlaSil
  8. Sormaaa bende de var Allah'tan iyi huylarına benzemeye başladım diye avunuyorum.
    Beğenmediğim huylarını yontup-ufalayıp arındırdım bu yaşa kadar kendimi çok şükür.
    Kızlarım benden ne alacak bekliyorum.Şimdilik iyi-kötü huyları hık demiş babalarının
    burnundan düşmüş gibi gözüküyor.

    YanıtlaSil
  9. Oğlum büyürken sıksık farkında bile olmadığım hareketlerimi onda gördükçe düzelttiğimi bilirim :)Tam bir aynalar, bakıp çeki düzen vermek lâzım kendimize :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangimiz benzemedik ki.
      Önemli olan da doğruların pekiştirilip-yanlışların yontulması tabii ki.

      Sil
  10. Yaş aldıkça kendimde annemin hareketlerini , sözlerini görüyorum. A anne böyle yapma ! Ben senin gibi yapmam dediğim şeyleri farkında olmadan yaptığımın farkına vardım. Bazen eşimle konuşuruz en çok büyüklerimizin ilaçlarını önemsemeyip içmezlerdi bazen biz de yapmaya başladık farkında olmadan ama.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acaba yaş aldıkça öğrenilmiş davranışlar,kendiliğinden mi çıkıveriyor ortaya.
      İstemesekte bir yerlere kaydelmiş durumda bekliyor anlaşılan.
      Hep yapıyoruz-hemde yapmamaya çalışıp duracağız hayat böyle devam edecek.

      Sil
  11. Merih'cim benim gibi anne aday adayı, mı ne oluyorsam, içim güzel, bilgilendirici bir yayındı. Evet evet, çok güzel demiş diye diye okudum yani... Gerçekten "rol modeli" ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım aday adayı durumunda ilgilenmen ne güzel.
      Anne olunca kimbilir ne şanslı kücük insan olacak,keşke tüm çocuklar şanslı olsa.Dünya ne güzel olacak.

      Sil
    2. Ay inş şanslı olurlar yaa juniorlar merih! Geleceğimiz onlar!

      Sil
    3. Siz bilinçli genç annelere çok ihtiyacımız var.
      Allah gönlüne göre versin canım,
      öptüm.

      Sil
  12. Ne kadar güzel anlatmışsınız..Ne kadar doğru sözler..Yüreğinize sağlık :9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Üç çocuk annesi olup otuz sene öğretmenlik yapınca,birikimler boşa gitmesin,haddimi aşmadan herkes yararlansın isterim.

      Sil
  13. e karı kocalar bile birbirine benzemeye başlıyor ya yıllar geçince...
    Çok dikkatli olmamız gerek çocuk yetiştirirken. Benimkini geçenlerde balkonda ağzında sigara ile yakaladım. Bir elinde çakmak, yakmaya çalışıyordu. Dört yaşında bu arada kendileri. Bazen evcilik oynuyoruz, o baba oluyor ben çocuk. Beni arabaya bindiriyor şakacıktan, "sen otur ben bi sigara içip geleyim" diyor sonra :(

    YanıtlaSil
  14. Özlemiştim seni iyi ki geldin.

    canım oğluşu öpüyorum.Ne güzel değil mi bizi eğitebiliyorlar o küçük bilgelikleri herşeye bedel...
    Ne güzel bebeleriniz en azından şu an güvende.
    Sevgilerimle öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  15. Tam bir aynayız gerçekten ben de şimdi Duru için anneciğine söylüyorum sakın çocuk anlamaz deyip geçmeyin çok dikkat edin diye.
    Kalemine sağlık çok güzel yazmışsın.Ben de çocuklar küçükken fark etmiştim bir konu da neden öyle yapıyorsun annem öyle kullanılmaz dediğim de ama sen de öyle yapıyorsun ki deyince ver bakayım sen onu dedim kullanınca amanınn çocuk haklı:)))))
    Çocukları izlemeyi ve dinlemeyi çok severim hele şimdikiler akıl küpü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın o akıl küpleriyle vakit geçirmek varken satmışım anasını ne o dünya hali.
      Onun bunun ne yaptığıyla,ihtirasla geçiyor ne yazık çoğu insanın ömrü.
      Allah'tan az çok farkında yaşadık ve yavrulara da vermeye çalışıyoruz anlamlı-farkındalığı hayatı sunmayı.
      Teşekkür ederim süper genç babaanne seni seviyorum.

      Sil

Yorum Gönder