KARAMSARLIKTAN KURTULABİLMEK İÇİN...


UMUT EDEBİLMEK İÇİN SARILABİLECEK BİR DAL BULMALIYIZ...!

Benim, ORKİDEM var,mesela...!
Bilenler bilir bir de hasta olan 86 yaşında ki annemin yaşama sevinci-gayreti...



ORKİDEM...
Beklemediğim bir an da küçücük bir tomurcukla merhaba dediği gün,


Nasıl sevindim anlatamam,

Saksısı çok küçüktü,hemen değiştirdim tabii ki..!
Ama mutlu olmadı değişiklikten,yapraklar soluverdi birden.
Ve ben hiç bir bilgi sahibi değildim halinden,
Sadece o an hissettim ki ORKİDEM hazır değil geniş bir kab  ve ya dünyaya,
Şimdilik su-güneş ve ilgim yetecekti ona.
Hemen eski kabına geri aldım
 kuzum ya.! nasıl da sevindi toparladı kendini yeniden..

Bebeklerin uyurken ellerinin oynamasından korkması gibi bir durum yaşadı sevgili ORKİDEM..


Yeniden güneşine her sabah gülücüklerle selamlar verdi...


Dönüp dönüp küçücük saksına,yani o minik  
 yuvasına gurur ve övünçle baktı her gün...  


Bir havalı ve güzeldi ben izlerken ona hayran...


o ise kendisiyle barışık...


Işıkla su-güneşle dost...


Bir açtı ki..! ORKİDEM..!                  


Öyle böyle,değil güzelikden de öte,




Bir güç ve yaşama gayretiydi bana gösterilen,
Çığlık atar gibiydi...


                                                                                

Bu gayrete ve gösterilen güçe saygı duymaktı, bana kalan,birde görsel ziyafetten nasibimi alan yüreğim....di...,


Ferahlayan,


Arkasında bıraktığı eserleri gördüğüm an,            



Solduğunda üzülmediğim andı sadece YAŞANAN.!

Sonra.....?

O kadar gün yoğun bakımdan çıkıp yaşamak için gayret gösteren ,


Ellerini orkideme benzettiğimde,haksız olmadığımı ispat edercesine annem...


Ellerini kullanmaya başladığında,içtiği kıtlama çaydı onun ilk gayretini gösterdiği an...     



80 yıllık dudak keyfini almasına kim engel koyabilir ki ...?


Çay keyfi sonrası dalıp gitse de uzak diyarlara,
 Bırakıp gittiğinde fikir ve yaşam gayretleri farklı olsada, 
 5 evladının tadı ,özlemi,
Ve anneme kattığı gücü de ,değeri de  

BİR....di..!



BİR ....UMUT Her zaman vardır....









Yorumlar

  1. Anneciğinin ellerinden öpüyorum.

    Umudu en kaybetmiş hissettiğimiz bu zamanlarda böyle paylaşımlar o kadar iyi geliyor ki.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Handan.

    Umut etmek sanki,acıları azaltıyor,ben öyle hissediyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ah canım yaaa...kıyamam, anneciğinin ellerinden ben de öpüyorum, tekrar çok büyük geçmişler olsun, orkiden harika, maşallah hem çiçeğe, hem annene. Sana da Allah kolaylık versin canım, hasta bakmak kolay değildir, çok güç versin Allah sana.
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde'cım çok teşekkür ederim.
      Geçti geçti,çok şükür annemle ilgili kötü günler,darısı diğer güzel günlere,
      Allah bir şekilde banada güç-gayret veriyor ya dileklerin için sağol.
      Orkideme de gerçekten MAŞALLAH.
      Sevgi ile kal.

      Sil
  4. Ne güzel anlatmışın, orkideni, toparlanmasını, anneni ve evlatlarını. Resimler de, içtenlik de sıcacıktı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin çicekleri de eminim böyle güçlü,naif ve gayretlidir senin gibi.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. "Bir umut" cankurtaran simidi gibi oluyor değil mi? Ben de bir yazımda bizim orkidemizin yeniden can bulmasını anlatmıştım. O mutluluğu iyi bilirim.
    Annen yüzünde yılları simgeliyen o derin çizgilerle bir tarih gibi. Nelere tanık olmuş, neleri yaşamıştır diye düşünüyor insan.
    Geçmiş olsun. umudumuz hiç tükenmesin diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule hanımcım hem de ne simit can kurtaran ve belkide karın doyuran;
      Orkidem göründüğü gibi teyzesi,selamlıyor sizleri.
      Anacığım ve çizgileri....
      Çok teşekkür ediyorum,UMUT her an yanımızda,başucumuzdan ayrılmasın.

      Sil
  6. Umut var olduğu sürece hep hayata, mutluluğa, evlatlarımıza, sevdiklerimize tutunacağız. Gözlerindeki o umutla karışık sevgi bakışı hiç kaybolmasın canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutunacağız,Calimerom tutunup,umut edip,dualar edeceğiz.
      Allah'ım herkesi sevdikleri ile sağlıkla huzurla,yaşatsın canım sağol.

      Sil
  7. Her kare ayrı bir özen ve ayrı bir önem taşıyor.Umut aşılıyor tabi ki :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel küçücük de olsa,umut aşılayabildddiysem ne mutlu bana.
      Daha mutlu yaşam adına,umuda koşarcasına bulmaya,aramaya tez sil baştan.
      Sevgiler...

      Sil
  8. ayyy merih karşılıklı aşk bu olsa gerek vay vay!!!
    Ve anneciğine acil şifa, kıtlama çay keyfiniz katlansın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "AŞK" Her derde deva imiş.
      Karşılıklı ve tutkulu değil tutarlı olsun dileğim herkese...
      Teşekkür ederim dilek ve temennilerine.

      Sil
  9. Bakmayı bırakıp da görsek mi acaba artık dedim yazını okuyunca
    Ne çok ışık ne çok sevgi ne çok mesaj var ayağımızın dibine düşmüş gör beni dercesine çırpınan.
    "Ben hazırım tüm güzellikleri kucaklamaya ve paylaşmaya"
    Daha geniş bir kapta var olmaya

    Çok sevdim yazını,anneni ve sizi

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz annem ve ben.
      Biz de seni sevdik arkadaşım...
      Bütün güzellikleri kucaklayıp,avucuna ve oradan kalbine gönderdim arkadaşım...

      Sil
  10. Ya ne hoş... :)

    orkideye, herkese selam... :)

    YanıtlaSil
  11. Senin sevgin ve ilginle acmayacak cicek yoktur arkadasim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Keşke,sevgi her şeye yetse ?
      Tülincim...

      Sil
  12. O son kare hiç bozulmasın , orkideler gibi hep açsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkancım son kare keşke kalabilse keşke ..!
      çok şükür sağlıklılar hepsi; ancak ilişkiler sağlıklı değil maalesef...
      Orkideler bile açıyor-yaşlı anneler can-kan değiştiriyor ne yazık kimse bundan kendine ders çıkarmıyor.

      Sil
  13. Ne de güzel anlatmışsın canım benim...
    Her şey için bir vakti zamanı var işte... Yeniliklere yelken açabilmek için ilk önce gönül hazır olmalı galiba...

    O anacığının ellerinden de yanacıklarından da öperim kocaman, tabi ki senin de ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Gönül hazır olmalı " haklısın.
      Çok teşekkür ederiz,bizde seni öpüyoruz...
      Sevgilerimle kuzu...

      Sil
  14. O kadar güzel dökmüşsünüz ki hislerinizi kelimelere...Bir o kadar da zevkle okudum.Yüreğinize sağlık....
    Sizi + ekledim.
    Ben de http://yesimlehertelden.blogspot.com.tr/ sayfama beklerim.Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel kendimi ifade ededbilip de sevgi dolu birilerine ulaşmak..

      Uğrayacağım size...Selamlar...

      Sil
  15. Merihcim iki orkiden de tam bir umut simgesi.İkisi de çok güzeller.Ve ikisine de maşallah.En büyük güç kaynaklarıysa, senin sevgin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bu sözleri siz sevgi dolu,insanlardan duymak.
      mutlu oldum,çok sevindim...
      Sevgilerimden sizede olsun fazlasıyla...

      Sil
  16. Merih Öğretmenim biz karanlıkta yol bulmaya çalışırken, ileride görünen ışıkları da söndürüyorlar bir bir. Nasıl bu hale geldik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Burcum ;o ışıkları söndürebilirler,
      yüreğimizde ki düşüncelere ket vurmalarına izin vermedikten sonra
      biz karanlıkda da yürürüz sizin gibi genç bizim gibi yorgun demokratlar oldukdan sonra,yolumuzu buluruz EvellAllah...
      Bu hale nasıl mı geldik ? ha bak onu ben de anlamadım...!

      Sil
  17. Anneye ayrı yorum yazmak istedim. Çay içen fotoğrafına uzun uzun baktım. Sıhhatli günleri bol olsun, varlığı ne güzel. Pofuduk ev ayakkabıları da gözümden kaçmadı, tarzını sevdiğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcum annem adına ben de sana çok teşekkür ederim.
      Böyle masum durduğuna bakma,bana ne numaralar yapıyor bu aralar sorma,
      tarz yapaaar,oldu bitti süslüydü,gözünden kaçmamış seninde canım.

      Biz de seni çok sevdik,anneme ilettim o da cevap verdi:
      --"yaz sende o hanım kıza,ben de selam söylirem,gözlerinden öpirem...dedi"Erzurum şivesiyle.

      Sil
  18. Canımcım. Bu kaçıncı yazışım, yazarken sayfa atlayıp kayboluyor yazım. Anneciğinin iyi olduğuna sevindim. Selamlar, öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezginim güzel arkadaşım bilgisayara ancak girebildim ,nazar değdi sanırım güzel dostluklara canım sağol güzel duyguların için.
      Ne sini bozucu oluyor tam yazdın,güzelce pat silinme durumları
      üzüldüm sana ,yine de ulaşmışsın sevgili arkadasım öpüyorum seni.
      Mutluluk ve sevinç haberlerimiz geç ama çok olsun...

      Sil
  19. Teyzeciğimin pamuk ellerinden öpüyorummmmmm onlar en nadide çiçekler gerçekten umutları hiç solmasın 😘❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      anneme ilettim,sağol canım,çok naziksin...

      Sil
  20. Anneciğinin ayakta kalabilme direnişi orkideye de yansımış arkadaşım ikiside hep sağlıklı hep mutlu olsunlar tabiki sende sen iyi olursan güçlü olursan onlara enerjin geçer.
    İnşallah kardeşlerinle biraraya geleceğiniz gün yakındır yanlış anlamadım değil mi kardeşlerin sandığım kareyi:)
    Öpüyorum seni ve koca çınar ağacı anneciğini de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O güzel enerjiyi senin gibi güzel insanlardan aldıkdan sonra bana bişeycik olmaz.
      Kardeşlerin ne yapacağını bilemem ama benim,güzellikten-iyilikten yana yolu geçen herkese gönlümün kapısı açık,canısı çok sağol.
      Bazen bir sanal alem dostluğu bile kardeşden yakın-içten ve samimi olabiliyor.
      Ne yazık ama bu böyle...
      İsterdim ki mesela madii şeyler değil de,paylaşılamayan annem olsaydı ne güzel olurdu,herkes için dünya...
      Sevgilerimle,sağlık -mutlulukla kal...

      Sil
  21. e ben yine ağladım yaa *-* ne de güzel yazmışsın yazılarında yok olcam birazdan ❤
    umudu sevgiyi nasıl anlatabildin böyle.
    anneciğine Allahım sağlıklı upuzun ömür nasip etsin. ne tatlı bir duruşu var , yaşlılardaki o çizgilere bayılırım ben. öyle hikayeleri vardır ki o çizgilerin annen de öyle koskoca bir tarih koskoca bir çınar. ellerinden öperim çok selam ve sevgilerimi iletir misin Merih.
    Valla huzur buldum arkadaşım. ❤❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel arkadaşım huzur bulduğunna çok sevindim.
      Sakın yok olmak ne demek çok ol,çok ol arkadaşım...
      Ağlatmak değil-huzur ve glümsetebilmek ne güzel bir duygu değil mi ?
      Dileğim hep gül-ailenle ömür boyu mutlu ol canım.

      Annem ile ilgili temennilerin için çok teşekkür ederim.
      Öpüyorum...

      Sil
  22. Yaşlanmak güzel, ihtiyarlamak zor... Allah tüm sevgdiklerinize ve size sağlıklı, uzun bir ömür versin (AMİN :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      İhtiyarlamak evet asıl mesele bu galiba,kimsesiz bırakmasın Allah'ım o zamanların da kimseyi.
      AMİN...

      Sil
  23. Annenizin direncine hayran kaldım. Sizler de onun orkidelerisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook teşekkürler.
      Öyledirrr; tüm anneler gibi,orkidelerin biride sizsiniz o zaman.
      Sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder