Sedef Kaplı Çanta Kulplar Ve bir Kar-Kış hikayesi.

Ne alaka diyebilirsiniz...
Bence alaka kurmadan izleyin içiniz açılsın benim gibi.

Ben genelde ters bağlantı kurmayı pek bilinçli olmasa da yapar ve sonuçlarından da keyf alır eğlenir mutlu olur en kötü şeylerden uzaklaşırım.

Mesela öğretmenlik  yıllarımda sınıfıma müfettiş geldiğinde,hiç bir heyacan duymaz,telaş etmezdim.
Normal günlerde yaptığım eğitim içinde ki titizliğimden,heyacanımdan eser kalmazdı.
Göstermelik olacak diye müfettişin gözüne girmek için uğraşmazdım.
Plan ve proğramlarım her zaman olmasına rağmen o gün belki de eksik ve isteksiz olur çocuklarıma aman terbiyeli durun falan filan diye baskı yapmazdım,
Öğretmen arkadaşlarımın çocuklardan beter kendini müfettişlere begendirme yarışlarından da hiç  ama hiç anlamadım.
Tam tersi sınıfıma değil de mahremime girmişler gibi müfettişlerin çoğundan da  haz etmez çok azından bir şeyler öğrenirdim.
Buna rağmende müfettişlerin sınıfımdan çok eğlenerek çıktıklarını bilirdim.
Yazdıkları raporların sonucu iyi - kötü olsada beni etkilemezdi...

Bana en iyi rapor ve puanı çocuklarım gün ve an içinde haketmediğimin fazlasını,karşılıksız verdiler.
O güzel masum çocuklarım hakkınızı helal edersiniz umarım.Çünkü ben sizden çoooook şey öğrendim.

Bu küçük anektodu,niye yazdım onuda anlamadım ya neyse anlayan olursa bana yazsın. (Ters bağlantılıyım dedim ya ona örneklerimden biri diye yazmış olabilirim.)


İşte bu kokoş çantanın öyküsüde bilinç altımın bir uzantısıdır.

Danteller-işlemeler-tığ işleri biz kadınların vazgeçilmez romantik uğraşları ,
Düşünüyorum da ilk insanların kadınları kimbilir ne yaratıcıydılar,eminim Adem ve Hava'nın üzerindeki yaprak fikri Havva'dan gelmiştir.

O doğanın içinde yaprakla süs yapmak bir erkeğin aklına gelmezdi ki ! Hiç...

Neyse burada amacım insan gelişiminin tarihçesini anlatmak  değil.
Biz kadınlar doğamızın bize sunduğu bu olağan üstü donanımı böyle uğraşlarla göstermeye devam edecek ve erkeklere de eminim bir gün dantelli atlet-don giydireceğiz.

Kış kıyamet yazlık çanta fikrinin nasıl oluştuğunu anlatıp içinizi ısıtmak maksadım.

Türkan teyzem ( Öğretmenim ) ;

Çok değerli öğretmenlerim gibi becerikli hayata dair çok donanımlı ,

Güçlü öyle böyle değil ;

Tam da hayatın en zor evrelerini yaşamış ve pes etmemiş insanlar topluluğuydu onlar,

Onlar rastgele çakma ;  Cumhuriyet kadını değildiler, GERÇEKTİLER

 Ve Yaşar Kemal 'in yazdığı gibi de

" O güzel insanlar,o güzel atlara bindiler ve gittiler."

Giderken de heybelerinde inanılmaz değerli hazineler bıraktılar.Kimilerinin heybesinde ne var ne yok diye bakılmadı bile,

Türkan öğretmenim ve kızı şanslıydı ;
89 yaşına kadar billur gibi beynini, elini -ayağını bir sürü fiziksel acıya rağmen kullanmış,yaşam sevinci ile de ömrünü tamamlamıştır.
Güzel yürekli kızı  89 yaşında kaybettiği annesinin heybesindeki değerler için elinden geleni yaptı,kıymeti bilinecek şekilde değerlendirdi.

Değerlendirmeye devam ederken bana da sedef kaplama çanta kulpları denk geldi,

Sevgili Türkan öğretmenim ne zaman,nereden aldı bilinmez,
kimbilir nasıl bir eser çıkarıp mutlu olacaktı,bir çok projesi gibi buna da zamanı yetmedi,
O becerikli ellerinin değdiği bu kulplar onun bir hayal ürününün sonuçu olarak ortaya çıksaydı nasıl olurdu diye çok düşündüm,eminim harika bir eser olurdu.

Bu güzel çanta kulplarına güllü-dallı ve ciddi bir çalışma gerekliydi.
En başta Türkan öğretmenime yaraşır, bir uğraş verip bende üzerime düşen teşekkürü sunmalı bir afferin almalıydım öğretmenimden,

Ahhh...O öğretmenlerimizden ve anne-babalarımızdan duyduğumuz afferinler ne kıymete değer; Şimdi moda deyimle "Olumlamalar"

Naçizane yapmaya çalıştım,nihayetinde,güzel yürekli kızının adını Türkan Teyzemin markası olsun diye işledim ;

Kızına yakışır dedim yılbaşı hediyesi olarak geri verdim.



İşte böyle bir 'Sedef kaplı,çanta kulplar hikayesi 'de çantaya dönüşümü ile sona erdi....

Sevgili öğretmen babam ve tüm güzel rahmetli öğretmenlerim hepinizin ruhu şad olsun.
Yerinizde rahat uyuyun,emin olun o değerli heybenizin içindekiler bize her zaman huzur verecek,bir şekilde yerine ulaşacaktır.
S A Y G I Y L A.....


Bu romantik pileli-dantelli -tığla buluşma,




En kalite saten kumaşından astarlandı.



Markası işlendi.


Ve yapımının her bir aşamasında el dikişi kullanıldı.
Dikiş makinemim bozuk olması bunu yapmama engel olamazdı.

Elde dikilmesi,belki de daha fazla anlam kattı...
Kimbilir....?

Yorumlar

  1. Çok güzel elinize sağlık. Üretmek tasarlamak harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Üretmediğimiz gün olmasın haklısınız.

      Sil
  2. Benim ilkokul öğretmenimde annemdi..başka bir öğretmenle 5.5 yaşında başladığım 1. sınıfa bazı nedenlerle öğretmenimin okuldan ayrılması ,okul müdürünün beni kolumdan tutarak aynı okulda yine 1. sınıf okutan annemin sınıfına atmasıyla başladı ilkokul serüvenim ve taki 5. sınıf bitene kadar...zorlu geçen 5 yıl...Ne anne ne öğretmenim diyemediğim "efendim,siz" olarak geçiştirdiğim , tüm arkadaşlarımın beni her olumsuz hareketimde şikayet ettiği,annemin ise bana iki kere ceza verdiği asla ayrıcalık yapmadığı gibi ödevimi unutma lüxümde olmadı...unutursam iki sokak ötedeki ardaşımdan gidip almak zorunda olduğumdan hiç unutmadığım araya babamı torpil olarak koyamadığım koca 5 yıl...Ve sorumluluk duygusu tavan yapmış şekilde mezun oldum tabiki çok iyi oldu ama çok da ezildim...Ortaokula başlayınca nefes aldım sanki...disiplini biz böyle gördük...
    Konuyu dağıttım biraz ama paylaşmak istedim sizinle...annemin değeri tartışılmaz,hem eğitim hemde hayat öğretmenim...sizin gibi değerli bir öğretmeni tanımak çok güzel benim için...danteli erkeklerin hepsine sevdirmek mümkün değil çok az tek tük erkek olur belki...çantaya bayıldım ellerinize sağlık,helede el dikişi ile dikmeniz muhteşem olmuş...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin Hanımcım ;
      Çok teşekkür ederim,çantam gerçekten benim çok severek yaptığım bir hediye oldu.

      Ayrıca değerli duygularınızı benimle paylaşmanız,çok değerli,
      "ezildim" duygusu benim canımı yaktı.
      Hakkaniyet bilinci içinde görev yapan biz öğretmen anne-babaların çocuklarının yaşadığı bir gerçek.Yine de
      Olumlu yanlarını yazmama gerek yok bilyor yaşıyorsunuz.
      En azından yanımızda güvendeydiler diye kendimi teselli ediyorum bende.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kocaman öpücüğü aldımda,başım üstüne ,yüreğimin en güzel köşesine koydum.
      Şemboyum.
      Müfettiş kılçıklar..
      Değerli öğretmenlerimden Halan ve annenin elleriden öperim bende.

      Sil
    2. Oytunla Hayatın güzel meleği Şebnemim ;
      Yorumuna cevap yazarken yaptığım imla hatası yüzünden kendi yazdığım yorumu sileyim derken senin o güzel yorumunu silmişim.
      Canım kusura bakma,Allah'tan yazdığın yorum aklımda.
      💟💟💟

      Sil
  4. Bizim dönemimizin öğretmenlerine, öğrencilerine en güzel örnekler olmuşsunuz canım.
    Ellerine sağlık. Bahar erken gelecek öğretmeninin kızına. Ne mutlu ona :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür edrim güzel yürekli arkadaşım.
      Gelsin valla bahar bazılarına erken baharlar çok yakışır.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      yemeklerinize bayılıyorum.
      Gelin çantası pastası o nasıl bir görüntü aşkolsun size,narlı çiz kek,vallahi siz bu yiyeceklri böyle güzel yapmaktan kınıyorum.

      Sil
  6. gözlerimdeki yaşlara engel olamadı yazılar. O güzel insanlar güzellikleriyle gittiler.
    Hep derim ya sizinle aynı okulda çalışmak isterdim.
    Bize neler oluyor. Nereye doğru bu sürükleniş.
    offfff

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gittiler kuzum gittiler ....
      Yazdığım gibi o heybelerin değerli sahiplerinden biride sensin.
      Degerini bilenlerdensin göz yaşlarına kıyamam ki ben,,,,,şimdi sana ne desem .
      Yüreklerimizin sesinin, bu son çırpınışları belki de,
      Güzel öğretmenimin,güzel öğretmen kızı benim meslektaşım.
      Öpüyorum ...

      Sil
  7. Çanta çok güzel. Güzel, yaratıcı, farklı fikirler üretmek, bence de kadınların işi. :) Sizin nezdinizde tüm kıymetli öğretmenlerimize de saygı ve sevgilerimi gönderiyorum. Hakkınız ödenmez..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En nefis tariflerin yanında benim çalışmalarada fena değil diyelim.
      tesekkür ederim.
      Egosu tavan yapmış bir öğretmen yazısı oldu ama yapacak bir şey yok içimden geldi
      içimi döktüm bayağı.
      Değerli öğretmenlerimizin anıları saygıdeğer olunca ben de çoştum galiba.
      Abartmış olabilirim kendimle ilgili bölümleri...
      Yine de hakkı ödenemeyecek gerçek öğretmenler adına güzel düşünceleriniz başım üstüne.

      Sil
  8. Çok şık olmuş.Bu değerli öğretmenlerimiz ışıklarda olsunlar :) Teşekkürler ablacığım :)

    YanıtlaSil
  9. Çanta çok güzel,duygulsr dokunaklı. Yeni emekli olsam da eski bir öğretmen olarak gurur duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçeği burnunda emekli öğretmenim teşekkür ederim.

      Sil
  10. Sitenizi yeni fark ettim ve hemen takibe aldım, insana davet sitesine de beklerim, geniş kitleler oluşturmak daima güzeldir...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  11. ne kadar kıymetli bir hediye evladiyelik olmuş her tarafında ayrı bir özen ve emek var ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Tanışdığımıza ve beğendiğinize sevindim.

      Sil

Yorum Gönder