En güzel hediye ' KİTAPTIR ' böyle düşünenlere ithafen...

Ev hediyesi olarak bir düzine kitap getiren arkadaşımın hediye ettiği kitaplardan ;

Çok hoşuma gitti,
tarihi,masalsı şekilde anlatan bu tür romanları hep severim.

Bir kez daha çok tesekkür ederim arkadaşım..💝💝💝


Bir çırpıda okuduklarımdan.

 HİTİT 'ler beni hayal kırıklığına uğratırken,MISIR 'lılar hakkında da çok bilgi sahibi olmadığımı farkettim.


Çok bilgilendim,hislendim,sinirlendim ama inanın çok beğendim.
Dünya kurulmuş kurulalı insan canlısının hiç değişmeyen karakterine de hiç saşırmadım...
Romanın adı ( Kadeş savaşı ) dikkatinizi çekerim 'kardeş' değil,KADEŞ bir yer adı olsa da, romanın içeriginde bir kardeş kavgası da ne yazık ki belirgin.
RAMSES istemese de...

Özellikle kardeş kıskançlıkları inanılmaz ürpertici geldi yine nedense bana ?

Kardeş kavgaları için ;
Derler ki ' Aynı otlaktan beslenen canlılar anlaşamazlar'

Benim köpiş ve arkadaşları aynı yerde otlamak da bir sakınca  görmez iken,
asırlardır süren kardeş kıskançlıkları anlaşılır değil,en azından benim açımdan.







Köklerimin Hititlilere dayanmasından da büyük üzüntü duydum.Bir çok özelliklerimizin nereden geldiğini anladım.

Mısır uygarlığının,İnsana ,özellikle ( Kadına ) ayrı bir değer ve saygı duydugunu öğrenince toplumların nasıl bu hale geldiğini sorgulamadan edemedim.
Sanata bu kadar incelikle düşkünlüklerine ; Hayran kaldım..

Kavgacı Hititleri,barbarlıklarını da içime sindiremedim.UTANDIM...

Tavsiye ederim...







Yorumlar

  1. okudum iyiydi eveeet tarih sevmesem de çok sevdiim :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de böyle bir yazı paylaşayım doğum günüm geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de...
      Sonuç çok sevindirici olacaktir.,eminim.

      Sil
  3. Yarihsel kitapları okuyamıyorum çok fazla ben ama kendimi törpülemeye çalışıyorum arada denemeler yaparak.
    Hafta sonu geliyorum bu arada yaşasın. Misafirim olacak gerçi ama mutlaka seninle bir kahve kaçamağı yapacağım güzelliğim ♥

    YanıtlaSil
  4. Bencede bu kitap masalsı beğeneceğini umuyorum.

    Çok sevindim geleceğini duyunca, misafirinle birlikte bekliyorum.
    Sebom görüşmek üzere.😘

    YanıtlaSil
  5. ' Aynı otlaktan beslenen canlılar anlaşamazlar' tezi çok ilginç geldi bana. İnsanoğluna mahsus sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın her gün,kopisi gezdirirken gözlem yapma fırsatım oluyor.
      Hayvanlar bence çok asiller...
      Sevgile...

      Sil
  6. Merhaba. Blogunuz oldukça dolu ve yararlı bilgiler barındırıyor.Emeğinize Sağlık.Eğer zaman ayırmak isterseniz,yeni açtığım bloga göz atıp takip ederseniz beni oldukça mutlu edersiniz.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder