"Lila" Kitap tanıtımı


İnsanları anlamak için uğraşıp,didinmekten vazgeçip,onları olduğu gibi kabul ettikten sonra da;
Kendi,anlam verdiğiniz yaşamı yaşamağa karar verdiyseniz benim gibi...
Bu kitabı okuyun derim.

''AHLÂKın sorgulanması''

En uzun sürede nihayet bitirebildiğim,zaman zaman beynimin yandığı,arada başka kitaplar okuyup,aklımın hala bu kitapta olduğunu,farkedip iyi ki de dönüp dönüp
her paragrafını en az iki kere okuyup anlayabildiğim bir kitap.

Benden söylemesi,tanıtması gerisi size kalmış...


Ve en akıl almaz dörtlü olan deniz,felsefe,cinsellik ve delilik üzerine bir yolculuk...

Lila , yine bir yalnızın,bir düşünce isyancısının kitabı ;

asırlık otoritelerin kibrinden de,akademik gösteriş ve sahtelikten de bıkmış,düşüncenin derinliklerine dalmayı seven,duyarlı,gözlemci bir ruhun yolculuk notları...

Akçay'da çektiğim ilk fotoğraf...💕




Kitaptan alıntılar ; 

💫Günah fikri nesnel gerçeklikten tümüyle yoksundur.
Günah,çocukların,boyun eğmeleri bir yana,ayırdına varmaları bile beklenemeyecek bir takım keyfi toplumsal kurallardan başka bir şey değildir.

 * "Günah"ın çok daha nesnel bir açıklaması ise onun,kendi kötülüğünü kabul edeceğine kendisine uymayanları kötü ilan ederek varlığını haklı göstermeye çalışan,eskimiş,çürümüş bir sosyal biçimler topluluğu olduğudur.

Bu "günah"tan kurtulmanın iki yolu vardır,dedi aydınlar. 

*  Birincisi,tüm çocukları bu kuralların doğru mu yanlış mı olduğunu sormaksızın bunlara boyun eğmeye zorlamaktır. 

 * İkincisi ise bu ayıplamaya yol açan sosyal biçimleri incelemek ve bunların,masum bir çocuğun doğal eğlimlerinin onun gereksinimlerini karşılamasına bu günahkaˆrlık suçlaması ortaya çıkmaksızın  izin verecek şekilde nasıl değiştirilebileceğini bulmaktır.

* Eğer çocuk normal davranıyorsa o zaman düzeltilmesi gereken,ona günahkâr diyen toplumdur. 

* Çocuklara sevecenlik ve sevgiyle yaklaşılır,kendi başlarına düşünüp araştırma özğürlüğü verilirse kendileri ve dünya için en iyi olana mantıksal olarak, kendiliklerinden varabilirler.

Bundan farklı bir yola gitmeyi neden istesinler ki ?
Bu 'Boyun eğiş'adını verdiğim tablomu hatırlatan bir kitap oldu benim açımdan, paylaşmak istedim.



Yeni yirminci yüzyıl entelektüalizmi,doğru sosyal davranışı belirleyen bazı ilkeler olacaksa bunların,en çok hoşnutluğu yaratan şeyi anlamaya yönelik toplumsal deneylerle bulunması gerektiğini savundu.
Neyin ahlaklı olduğunu,neyin olmadığını belirleyen sosyal gelenek değil,en çok sayıda kişinin en çok hoşnutluğunun sağlanmasıdır.
Bir 'ayıp'ın bilimsel yönden sınanması ''Toplum bunu onaylar mı,yoksa kınar mı? 
Olmamalıdır.




Yorumlar

  1. Farklı ve okuması zor bir kitap anladığım kadarıyla Merihcim... Bir ara inceleyeceğim kitabı, alıntılar dikkat çekici...

    Tablona bayıldım yalnız, emeğine sağlık arkadaşım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebom..okurken valla ara ara beynim yandı ...yandı söndü.
      Gerisini düşün artık.

      Teşekkür ederim.
      Tablomu begendigine sevindim.
      Arkadaşım.🤗

      Sil
  2. Bu yazarın kitapları genelde bu tarz oluyor. Tanıtım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarzı biraz da deliligin kıyısından geçmiş olmasından.
      Değerli bir kitap.
      Zaman ayirmakla iyi ettiğimi düşünüyorum.

      Sil
  3. Akçay karesi ne kadar güzel çıkmış. Bazı kitaplar dediginiz gibi kolay anlasilir olmuyor.Bende bazılarını tekrar okurum ;)

    YanıtlaSil
  4. İnci,cim...Haklısın zor anlaşılır bir kitap ancak beyin firtinasi için zaman ayirmama değdi doğrusu.

    Teşekkür ederim ,konu deniz olunca fotoğrafta haliyle güzel.

    YanıtlaSil
  5. İlginç bir kitapmış.Alıntıları da bir kaç kez okudum ben :)
    Bu arada aradım ama sanırım uygun değildin.Umarım yeni mekanda iyisinizdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagülu ,sesini duydugum için çok mutlu oldum.

      Evet çok ilginç,senin okumanı şiddetle tavsiye ederim,bir danışan olarak çok etkileneceğini tahmin ediyorum.

      Sevgile

      Sil
  6. Merhaba.Oldukça şık bir blogunuz var sizi yeni keşfettim ve takibe aldım. Sizi de beklerim,sağlıcakla kalın.


    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Bende sizi takibe alacağım.
      Kolaylıklar diliyorum.

      Sil
  7. bikaç pirsig okudum iyi yazarlardan bunu bilmiyodum aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
  8. Deep...
    Bu yazarı okuduguna sevindim.
    Okurken,Çok yoruyor ancak tam bam telile bastığında da "işte bu" yalnız değilim dedirtiyor insana.

    YanıtlaSil
  9. alıntılar çok dikkat çekiciydi :) not ettim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder